ورودي90
قالب وبلاگ

مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی(دانشگاه تهران) » تابستان 1384 - شماره 68 (از صفحه 199 تا 232) عنوان مقاله: قاعده جلوگیری از خسارت نویسنده : کاظمی، محمود چکیده : هرگاه در اثر خطای دیگری، شخصی در معرض تحمل زیان قرار گیرد، مکلف است در حد متعارف تلاش کند تا از وقوع زیان یا دست گکم گسترش آن جلوگیری نماید.این تکلیف را می‏توان بر مبنای رابطه سببیت توجیه نمود؛زیرا هر سک مسئول زیان‏هایی است که در اثر تقصیر او ایجاد می‏شود.مهد اصلی این قاعده در کامن لا است ولی آثار آن در نظام‏های حقوقی دیگر از جمله حقوق اسلام و ایران پذیرفته شده است.از آثار این قاعده این است که: 1-    هر گاه زیان دیده در راستای انجام این تکلیف قصور کند، نسبت به زیان‏هایی که قابل جلوگیری بوده‏اند، حق مطالبه جبران خسارت ندارد.

بقیه ادامه مطلب


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 17:19 ] [ سید مهدی رضوی ] [ ]
.: Weblog Themes By سيد مهدي رضوي :.

درباره وب

سلام بچه ها... به وب خودتون خوش اومدین ...مطمئنم این وب با كمك شما فعال میمونه...هركي ميخواد بنويسه بهم بگه تا بهش يوزر وبو بدم . ممنون...مهدی
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ورودی های90حقوق و آدرس birjandlaw.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





چت باکس


امکانات وب

ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 46
بازدید هفته : 53
بازدید ماه : 53
بازدید کل : 505193
تعداد مطالب : 18
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1